onsdag 16 november 2011

ÄNTLIGEN MILJONÄR :)

"ATTN:Beneficiary

This is to inform you that the sum of US$10.5 Million United States Dollars Unpaid Funds has been approved on your name ,And it is already for the release to you as the beneficiary of the Fund as instructed by World bank,IMF and UNITED NATIONS ,Upon the confirmation of your personal details ...."

Tydligen har det skett ett under och Mr.Ahmed Liu från RHB BANK MALAYSIA tänker ge mig miljoners miljoner. Som jag har väntat.

Går folk fprtfarande på det här?

Är vi så giriga att vi är beredda att köpa vilken otrolig historia som helst i hopp om att kunna upplave att livet inte blir bättre som rik, inte för att jag direkt har någon egen erfarenhet av det men jag kan tänka mig att de viktiga sakerna i livet inte blir mindre viktiga bara för att kontot är fullt.

Är det verkligen bättre att gråta i en merca än i en Ford Granada?

Snackade idag med min smarta dotter om psykosocialt arbete och hamnade i diskussion om det stora gap som håller på att bildas mellan de som har IT kunskap och de som inte har, det gör segregeringen och klass skillnaden lika uppenbar som tidigare var när man såg rika och fattiga. Att idag vara rik är ofta mätbart i hur många man känner och i vilka kretsar man rör sig på Internet, dvs hur många man har på sin facebook sida.

Till en viss gräns är pengar viktigt men vardagliga problem som sjukdom, oro över barnen och kamratskap förändras inte för det. Jag skulle gärna ta emot alla pengar jag blir erbjuen men jag ser det mer som möjlighet att göra andra saker som jag skulle bilja göra, inte som en möjlighet att inte behöva göra något längre.

Frågan "vad skulle du göra om du hade hur mycket pengar som helst" har vi alla fått och frågat någon. Mina drömmar har inte förändrats så mycket under åren med det enda tillägget att jag skulle vilja hjälpa andra mer än jag gjorde som ung, kanske har det med ålder att göra?

Jag hoppas att jag, när jag blir snuskigt rik, inte ändrar dem!

det värsta folk vet är inte att någon blir rik, det är att dom blir annorlunda om dom blir rika. Jar det med att de faktiskt blivit rika att göra eller att andra behandar dem annorlunda när dom blir rika att göra tror ni? Hur ska man veta att någon gillar dej för dej när du är rik?

Jag vet i alla fall att jag är omtyckt av de som tycker om mig för att jag är jag inte för att jag är rik :)

Det är tillräckligt för att jag ska känna mig rik. Låt nu inte detta hindra er om ni har en massa pengar och helt plötsligt vill ge dem till mig, jag tar som sagt gärna emot dem och ska verkligen försöka att inte bli annorlunda.

PS: Om något verkar för  bra för att vara sant, så är det antagligen det :DS

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar