fredag 2 december 2011

Andra advent

Snart andra advent, var är julkänslorna?
Fortfarande lider jag lite av mina sjukdomskrämpor, jag har laggt på mig vikt, kanske inte så andra ser det men det gör mig lite deppad att se det när jag går förbi en spegel, vill inte bli överviktig igen.

Jag vet hur man gör, men ibland är det inte värt besväret!

ok, jag ska fokusera rätt igen, jag har ett bra jobb och verkar uppskattad av andra för den jag är, inte illa, vad klagar jag för? Andra har inget och ingen gillar dem.  Jag ska fokusera om sa jag tidigare, dags att se vad jag är bra på. Vad är det då?

Jag tycker jag är en duktig inspiratör, det vill säga jag kan få andra att må bra och göra sitt bästa.
Jag är en bra far, det tror jag faktiskt själv
Jag är duktig på att kommunicera, bättre än jag kan berätta, det är nästan ett spel för mig att kommunicera med andra.
Jag kör bil bra.
Jag är stark.
Jag är snäll.

Jag stannar där, det är inte mycket men det är något att utgå från. Mälet för nästa år är att bygga vidare på den där listan och tro på den själv, jag börjar bygga idag.

Andra advent, jag har en familj som är runt mig och jag har allt jag kan behöva. Nu är det dags att starta 2012, det positiva året.

Kram alla ni som förirrat er in på min sida. nu kör vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar