torsdag 6 december 2012

Vintern anländer

Snö är bra mycket härligare än mörker och regn. Här är min morgonpromenad varje dag. Jag har tagit min egen utmaning på allvar. Vardagsmotion varje dag, striktare diet och ingen alkohol  i 100 dagar. Hur ska det gå? Många har hängt på i alla fall, det känns som om det kan bli något bra av detta. (http://100dagar.tjohej.se)


Har ni groupon? En liten spam app som erbjuder det ena och det andra till reducerade priser. jag har använt den två gånger och tycker det är roliga erbjudanden, även om leveransen inte går så fort. Faktum är attjag just givit upp om att få något när det faktiskt levererades. Andra beställningen är utlovad till innan Jul, vi får väl se. jag fick i alla fall ett förslag till fiskpedikyr där, frågan är väl om det ens är så vettigt, flera vetar säger nu att dte är stor risk att man får infektioner och själv tycker jag inte det känns ok att ett djur äter på mig medans jag lever. Men om man nu tycker det är ok kom jag på en ny variant, vi får se om det blir en hit...



Som tur var fick man på vinterhjulen innan snön kom, nu är det ganska trivsamt med snön, så länge men inte ska till och/eller från stan, på vägarna är det kaos verkar det som.



Här i Karlstad faller stora vackra flingor sakta ned och det känns Juligt, hoppas det får vara så hela Julen, fast det vet men redan att det inte kommer vara...


Hänger du med på utmaningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar