torsdag 18 juni 2015

Midsommar

Det regnar ute, nio grader varmt. Varmt förresten, vi har 7 plussgrader i kylskåpet och det kallar vi kylskåp.

Började dagen som jag slutade den igår, med migrän.

Trots det sitter jag och mår ganska ok, jag åkte bil hem igår i regnet och kom på mig med att gila alla gröna färger omkring mig, jag satt i en varm bil (mer än nio grader) och hade bra musik på. Kom direkt från träningen med 20 underbara deltagare som cyklat och skuttat med mig i en timme på Lamberget.

Livet är inte så dumt i alla fall och jag föredrar ett kylskåpsvarmt Sverige på sommaren varje dag framför ett grått frysbox vått Sverige på vintern. Varje dag och två gånger på midsommar.

Förra året var det så varmt att vi nästan klagade på det, nu är det kallt så då klagar vi på det men vi gör nog det mest för att vi inte har så mycket att klaga på?

Jag läser om att "Nära 60 miljoner människor är på flykt i världen, och hälften är barn", de har andra perspektiv på tillvaron. Men kanske kommer det till oss med? Vi har ju varit utanför alla krig de senaste 200 åren, men nu är Ryssarna sura för att Sverige nästan är med i Nato.

Vi är kanske inte så säkra som vi tror?

Låt oss njuta av vår frihet och brist på krig så länge vi kan, uppskatta att vi får välja själva, det mesta i alla fall och ta hand om de sominte har det så bra som vi.

Ge en slant till killen utanför affären när du känner att du har det lite bättre än han har kanske?

Nu tar vi ledigt ett par dar, midsommar är här och om du nu ska hälla i dej sprit så ta det lugnt, kör inte bil och bli inte dum.

Kram allihop och Trevlig midsommar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar