söndag 21 oktober 2012

Skottland 2012


Klockan 03.00 vaknar jag av min iphones ihärdiga illtjut och vet att det är dags att gå upp. Göra besvären och ta en kaffe för nu bär det iväg till Skottland med kollegorna.
Allt flyter på och iväg kommer vi
En av sakerna som jag kommer ihåg från första resan för ca 18 år sedan är haggis, en stark variant av pölsa som jag verkligen gillar. Då vi anländer lite innan de har fått iordning våra rum drar vi rakt över gatan till vårat hotell för att testa lite riktig skottisk mat, och öl :)
Det var lika gott som jag kommer ihåg, fast egentligen vill jag ha en liten whiskey till, men vi ska jobba. ja jag vet att ni tror vi åkte dit för att bara ha kul men vi har jobbat långa dagar ochitne fått mycket egen tid alls faktiskt, jag var duktig och gick promenader på morgonen och natten innan jag somnade och det var enda chansen att se Edinburgh alls.
Seen kväll, ca 7 grader och regn, inte ett problem för dessa nordbor, dom spelar fotboll ishorts.
Själv vandrar jag runt siom en osalig ande i stan, ser mycket blött och mörkt men fryser i alla fall så något är det ju...


Tidig morgon, jag ger mig iväg för att reka lite, enligt mina beräkningar ska vi kunna promenera till första instansen, city hall. Det visar sig korrekt.
Solen går upp och Skottland visar sitt finaste humör denna morgon.
Från City hall ser vi centrala Edinburgh
Efter att ha träffat smart citiez, gått och träffat de fem våningar med kontaktcenter  så får vi lite tid att privat gå ut, klockan är nu sent och solen går ned när vi äntligen får se the castle.
fantastiskt att vara här igen..
Världens största  privata samling av whiskey, inte en flaska öppnad, hur tänkte han då?
Jag hade nog smakat lite
jo då, lite hade jag nog smakat
Fast kanske inte den här Walkern för ca 17000 kronor..
kvällens mat avslutas med värsta chokladkakan
och när kollegorna drar iväg på stan sent tar jag deras påsar till hotellet, jag har en promenad at göra innan jag somnar.
vädret har nu antagit hällregnsstatus, men skam den som ger sig.
syns inte men vått är en underdrift.
men dom är vana här, inte något att yvas över..
Frukost på hotellet får en att längta hem.
men nog är stan fin, med alla gamla hus.
Små inhopp...
och butiker.
men vädret, fy, sopm hemma fast värre och kallare...

911 km/h, -67grader C utanför planet och 12,5 km upp. då går det undan.
hemresan är en egen historia men för enkelheten kan jag berätta att vårat flyg blev inställt och vi fick dela oss, åka över amsterdam och ta en lååång taxiresa innan vi kom hem klockan 3, lustigt nog, det var då jag åkte...
Lite sliten blev jag nog
kan ha något med dessa som vi tog i amsterdam .
Lång taxiresa som sagt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar