onsdag 10 april 2013

Kurs införande av LIS

Börjar dagen tidigt för att fara till .Bålsta utanför Stockholm  jag ska gå kurs för att kunna göra ett bra jobb när vi tittar på att införa ett informationssäkerhets ledningssystem, tidigt på plats, som vanligt, men lite irriterad över småsaker redan... Jag ska inte gnälla för mycket men på ca fem minuter lyckas jag överhöra en diskussion som ger mig lite irritationsrynka i pannan.

Det är väl så att när man träffar nya människor brer man på lite.

Vet inte varför jag irriterade mej men ord som krängare, kleti o pleti och liknande for genom rummet och jag känner att den som sa dessa ord gärna häver sig över mängden genom att hänga på andra, trycka ner dem, jag gillar inte sånt.

Om du ska vara stor väx, trykc inte ner andra!

Jag ska släppa det, men lite rynka i pannan har jag. Mitt gamla jag hade någon gång underkursen hittat en chans att klämma åt den personen, men för att nu lyda mina egna råd ska jag hitta en annan väg och låta bli.

Aronsborg. Har aldrig varit här, ser väl ok ut men vi får se.
Dom har pool och relax säger dom så det låter kalas, jag har med mina kettlebells så träningen kommer bli av i alla fall.

Jag har varit borta från bloggandet ett tag, mest på grund av mina 100 dagar men nu är jag väl tillbaka till allmän förtjusan (?) jag undrar om det faktiskt är någon som följer bloggen eller om det är bara för mitt eget nöjes skull. Faktum är att det egentligen inte är viktigt, jag skriver av mig, inte för dig. Du är välkommen att titta in och lämna kommentarer men jag har detta mer som en minnesanteckning för mig själv, kul att titta tillbaka på.

Livet är intressant just nu, mycket i luften som jag inte vet var det landar, jag låter för en gångs skull saker hända utan att jag har tusen procent kontroll. Som kontrollmänniska är det ganska läskigt men jag känner mig väldig lugn i alla fall, kanske bedrägligt så. Jobbet ändar karaktär, hemma ska et pluggas å inkomster blir osäkra, barn flyttar hemifrån och så vidare.

Mina hundra dagar har gett mig en inre säkerhet, jag vet att jag klarar det jag sätter för mig, känner mig stark inte bara i kroppen.

Nu ska jag fortsätta, jag ger mig inte, jag har fått fart. Våren och sommaren blir högintensiva.

Med Volbeats nya i öronen tittar jag ut genom fönstret, det känns skönt med vårsolen som värmer. Det må regna eller storma, nu är sommaren på väg, jag är en sommarmänniska, lever på sommaren mer än någonsin.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar