tisdag 25 oktober 2011

Lite allt och inget

Tungt att starta veckan idag, långt möte med IT chefer och sedan protokoll, starta ett "veckobrev" och en massa annat "pappersarbete" på jobbet innan det äntligen var dags att hålla ett 75 minuterspass på SATS.

Pappersarbete, det kallas väl fortfarande så fast man inte har ett papper i handen på hela tiden man utför arbetet, datorarbete kan man inte kalla det för då tror alla att jag jobbat med att installera eller konfigurera något...

Kul med SATS, jag får så snälla och uppmuntrande kommentarer på SATS sida på Facebook det ger mersmak och gör att jag tycker det är kul att köra varje måndag efter jobbet.

Facebook föresten,läste idag att FaceBook hotas av dryga böter det var väl bara en tidsfråga innan det var dags att titta på upphovsrätter och hur personlig informtion lagras av jätten som mer eller mindre tagit över internet. Det ska bli lite intressant att se var detta landar till slut, men dryga böter är väl kanske inte det som skrämmer FB mest, det är nog inskränkningar i sin handlingsfrihet som irriterar tror jag.

När jag var i Bryssel kom jag ihåg att stänga av dataroaming, det kan vara en bra ide, men ännu bättre är nog att vara medveten om taxor för datatrafik på de platser man är. 1,4 miljoner i mobilräkning kan vara rekord tror jag och 10000 för en film gör att det känns som en bra ide att köpa den på en mack istället...

Imogon är det IPv6 utbildning och styrgruppsmöte på agendan, sedan kör det ihop sig till en resa till stockholm på onsdag (igen). Tre träningar inplanerade, det känns bra att få till tre denna veckan, det behövs minst tre men hells fyra för att jag ska må bra på riktigt, beroende mycket?

Som sagt, lite om allt men mest om inget, jobbet drabbade mitt bloggande igen men så kan et gå.

Godnatt alla

/Hjobo in the night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar