onsdag 23 november 2011

Snart Jul

Julkänslorna lyser med sin frånvaro, sjuk och sliten med massor att göra på jobbet. Men snart är det dags för glögg, klappar och pepparkaksdeg. Det gör det hela bättre, kanske kan vi få lite snö innan jul så barnen blir glada, ok jag med, jag vill ha snö innan Jul. Jag klagar på vinter men denna vinter är själva orsaken till det, mörkt, kallt och fukt i luften ger starka motvillighets känslor. Snö får vem som helst att le lite.

I år ska vi fira med Far och Christina, det blir mysigt. Lite annorlunda Jul för Angelia kanske, med allt kristet som inslag i Julen. Har en känsla av att det inte varit så förut. Barnen har snickrat på önskelista flera veckor redan så dom börjar få lite Julkänslor tror jag. Blir nog mer nu när vi sätter upp ljus och tingeltangel.

Lena har varit arbetslös nu i flera dagar, det innebär att hon jobbar överallt, politik och sprongvick på dagis så det är inte en kväll hon är hemma verkar det som. Båda önskar vi nog att hon får ett bra jobb, om arbetsgivarna visste vilken dynamo hon är så skulle hon få alla jobb hon sökte, men som det är nu kämpar hon på allt hon kan.

Lite "svensson" liv vore inte så dumt just nu.

Jag ska vara ledig lite i Jul, från den 20e till den 6e, det kan bli skönt tror jag :)
Hoppas snart vara på benen och orka med min spinnin igen, just nu orkar jag knappt koka te och ännu mindre träna :(

Kort rapport idag, lite oinspirerad och jag försöker hålla reda på vad som händer på Greys så jag kan rapportera när Lenis kommer hem, hon gillar den serien, det är bara därför jag kollar, jag lovar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar