torsdag 27 oktober 2011

Alexandra hotell

Alexandra Hotel - ditt prisvärda hotel på Södermalm i Stockholm. Så står det om man googlar på hotellet. Prisvärt borde nog definieras lite om detta var prisvärt så var det för dyrt. Rummen små och väldigt sunkiga, som hotellet i sin helhet för övrigt. I mitt första rum pep det så högt att jag trodde dom drev med mig. "Sparka lite på elementet" var rådet från receptionen, "vi brukar ha lite problem med elementen". Jag sparkade, det resulterade i att ljudet höjdes till en nivå som gjorde att jag tog mina grejjer och flydde till repan fort så jag inte skulle bli blöt när eländet exploderade. Nytt rum, ännu mindre, inte riktigt ren och i marknivå där hela Stockholm flanerar förbi på morgon och kväll, alla ser glada ut och många vinkar till mig i förnstret tills jag lyckas med våld få gardineländet att släppa sina fasta positioner och kan sluta min cell för insyn.




Fast besluten om att det fortfarande är en bra dag (läs gårdagens blogg) så har jag beslutat fira lite. Ost och lite tapas från lokala ica blir bra. Jag myser så gått det går och insser att detta liknar nog till mångt och mycket en cell där man annars straffas för att man gjort något ont. Jag tar mina träningskläder och rymmer från "hotellet"/cellen.




Natten förflyter med ont i nacken, långpromenad och dålig kudde men jag överlever i alla fall, vilken prinsessa jag låter som men fy för detta hotell, aldrig igen. Sover hellre i bilen faktiskt.




Dagen därpå drar jag mot munchenbryggeriet, ska delta i nationell e-hälsa. Det låter lite underligt med nationell e-hälsa tycker jag, är det hur bra e mår eller har det något med internet att göra? Mår internet inte bra?

Faktujm är att nationell e-hälsa handlar om hur framtidens vård och omsorg som helhet ska fungera och förbättras med hjälp av e-tjänster. Därför har Nationella IT-strategin bytt namn till Nationell eHälsa. Man lämnar sitt tidigare tunga fokus på teknik, IT-lösningar och infrastruktur och istället riktas strålkastarna mot nyttan för invånare och verksamheter. På så sätt understryks att e-Hälsobegreppet innefattar så mycket mer och ska vara till gagn för individen. Den enda fråga jag har är, varför alla dessa "e", känns det inte lite tidigt 90 tal att sätta e framför allt som kan ha en IT relaterad möjliggörare?





Stor sal, jag kom tidigt men lite senare var det så fullt att folk stod längst bak i brist på stolar...




Litteratur



Gammal kompis :)

Dagen har förflutit i ehälsa och huvudet är nu efullt, etrött och lite esegt. Lite alfapet kanske kan göra så jag slappnar av.
Fulteve, det var en sån vi hade innan vi skaffade den nya tror jag, inte ok tycker ordboken, men jag tror den har fel...




Kaffe på centralen. Det är svårt att vara på konferens och äta rätt, magen svullen och gasig. Jag får ta en riktigt fokuserad vecka nu så jag kommer iform igen, träningen har jag startat upp seriöst igen och nu är det magens tur.
På stationen kan man lämna väskorna i "värdefack", en tjänst man vant sig med och det är hemskt frustrerande när den inte funkar som den ska.




Jag har lite tråkigt på stationen och fotar lite, den har jag inte sett förut trots att ajg varit här några gånger, lustigt hur man selekterar bort saker-







Tägläget ser inte helt ljust ut

Inte helt ovanligt så är tåget försenat igen. Jag blir så trött. Jag läser på FB att en kompis åkt med ett tåg i veckan som var i tid, detta väcker mångas intresse då nästan ingen sett ett sådant tåg och skulle gärna göra det, ajg med för den delen. Inget sådan tur dock, redan från perrongen är vi 20 minuter sena, mörkret lägger sig och jag längtar hem.

e-Hjobo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar