söndag 30 oktober 2011

Födelsedagar och halloween

Google+ jämfört med Facebook är som android platta jämfört med iPad. Det ser ungefär lika ut i funktionen men fungerar inte riktigt som det ska och man önskar det var en iPad

Visst är det kul att leka med andoiden men mn hade problem med market, det visar sig ganska snart att detta är ett ganska vanligt fel och att goggle helt skiter i att lösa det för sina användare. Ingen enhet är registrerad på detta konto heter det. Den funkar som surfplatta men om man inte kan få in appar i den vad ska man då ha den till egentligen?

Samuel gillade i alla fall den superstoora isoonen :)
 Vi firade både Samuel och Angelina i helgen, Lenas föräldrar och min pappa med Christina kom och hade med massor av presenter. Lite synd att inte någon av syrrorna kom men med tanke på att husets kök knappt rymde de som kom får man väl kanske gilla läget, fast det förståss, hade de kommit så hade vi löst det med.
Jag har skördat kryddor och tagit in för att torka.
 Till de som kom hade vi gjort en trattkantarell soppa, det är ju säsong för trattisar, den verkade uppskattad även om Christina och far fick en hel protion kastad i knät av Saphira. Soppa är bara för invärtes bruk.

Jag har hittat en orsak till att ha en iPad, äntligen får vi män en orsak att faktiskt ha handväska, denna vackra sak hade en kollega till mig på parkeringen idag, jag frågade vems handväskan var och han svarade lite purket att det var faktiskt en väska för iPadden, imponeringsfaktorn saknades och det är faktiskt inte coolt med handväska för killar, ens om dom har en iPad i sig... Sorry :)
Då är det måndag igen.
En timme extra har vi fått sova men det känns som om någon snott en timme av mig för jag är trött och sliten, dessutom har jag en längre tid haft jobbigt med mathållningen då jag rest och strulat så mycket. Idag tar jag tag i det igen och nu ska jag även sätta fart på träningen på riktigt igen, det är inte klokt vad lätt det är att "halka" ifrån. Som det är nu tränar jag två/tre ggr i veckan, det kan vara mycket om du tittar på en "vanlig" människa men är på tok för lite för en som jag, om jag inte får mina träningar gör det att jag mår kass i själen och är allmänt orolig och rastlös av mig. Planering är nyckeln och idag börjar vi med 75 min spinning (som vanligt) sedan får jag en vilodag med lite enkel lunch träning, kanske axlar och armar. Onsdag åker jag en sväng till Stockholm över dagen och sedan kör jag ett mage rygg pass på Torsdag. Mia ska in på sjukan så jag kanske tar hennes spinningpass fredag, annars blir det ett benpass på lunch sedan ska jag försöka få ett litet axel arm pass på lördag. Det är svårt att få till fler dagar i veckan men jag skulle önska en heldag med bara träning från start till sova, det kanske skulle vara en önskan till jul? Åka iväg på ett träningsläger eller likande.

Jag var på en sådan resa en gång för ca fem år sedan, det var otroligt underbart och jag vill åka igen, snart....

Nej nu kör vi igen.

//Hjobo hösttrött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar