onsdag 26 oktober 2011

Upp som en pannkaka, ner som en sol

Dagen började i största möjliga kaos, samtliga familjemedlemmar lyckades helt individuellt försova sig, ja utom Angelina förståss som var i tid men som såg något chockad ut av att se hela cirkusen trumpeta igång med ett ryck och eftersom delar av den, jag och Sara, har uselt morgonhumör var circusen mer skrämmande än vanligt tror jag.

På dagis har dom nu kommit på vad man ska använda de gamla overhead apparaterna till, det blev en kitchig ljuslykta...

Ibland går jag och funderar, imposter syndrom tror jag det heter när man tänker som jag gör, men idag har jag order om att berätta att dagen varit strålande bra. Upp som en sol, ned som en pankaka brukar man säga men idag gick jag upp som en pankaka och går ner som en sol, strålande och grann :)

Fick till o med en high five av Gunnar, det var gött :)

Dags att åka till Stockholm, det ska bli kul, det var ju så länge sedan (ironi). Sitter på X2000 och försöker lära mig en Adnroid platta som jag fått låna för utvärdering, inte kan jag säga att jag är otroligt imponerad inte, apparna svåra att konfa, inte särskilt intuitiv, app market suger... jag hoppas iPad är bättre för annars bojkottar jag skiten tror jag. Det är väl bra om man ska surfa, titta på en film eller har en fantastisk app som löser problemen men annars är det mest en dator från tio år tillbaka i tiden tycker jag.

Men jag ska köra den mer seriöst och se om jag kommer överens med den, det kan ju vara SBS med(?)

Nationell e-hälsa står på programmet så det gäller att vara på tå kan jag tänka. e-Hälsa kommer antagligen driva kommunernas e-tjänste intresse den närmaste tiden, ganska snart måste vissa funktioner vara igång då det inte längre kommer finnas från staten utan ska hanteras av kommunerna själva...

Nog med jobb, men i alla fall, dagen var bra, jag kände att jag faktiskt gör skillnad och det kommer hända saker snart som spelar roll. Ikväll ska jag kanske träffa en gammal kollega i Stockholm och kanske rent av fira lite för jag har haft en så bra dag? Ja så får det bli, direkt efter att jag tränat så firar jag lite, bara lite, ska stå på tå imorgon som sagt...

-Hjobo på tå 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar