söndag 2 oktober 2011

En dag med barnen

Dagen börjar med att jag får tuppjuck på kylen, allt ser för läskigt ut och det ska inte vara läskigt att titta in i kylen, det ska vara mysigt och man ska bli sugen på att laga mat. Jag bestämmer mig direkt för att göra något åt situationen, medans jag röjjer gör min  dotter frukost, här är hennes första franska omelett :) Kalasgott.
Sedan är det dags att ta itu med moppeeländet, Joppe har nu körkort och vi har två moppar som "barnen" får disponera, dvs jag äger dem men ungdomarna får använda dem så mycket doom behöver. men då måste dom funka med, så det är dags att skaka liv i dem. De funkade fint i sommras men nu har dom stått och surnat till ett tag.  Efter lite jobb fick vi igång den svarta, Joppe beslutar sig för att ta en tur till mor men det slutar ganska snart i att han dyker upp hemma med en ryckig och dåligt fungerande moped. Vi börjar skruva och slurkar i oss lite bensin medans vi roar oss med att pumpa startgas i eländet. Ganska snart börjar vi fokusera oss på tändstiftet, det är bara så att sådana har dom inte på biltema, det får man köpa på en motorcykel affär. Måndag alltså.

Samuel ska samtidigt på fest hos sin vän Malte och dit ska även bästa vännen William, så mitt i allt så drar vi dit för att lämpa av honom. det är lustigt att han på två dagar lyckats hitta tillbaka till att vara Samuel Sol, det gör gott i hjärtat att se.

Här är det skattjakt på gång...
Goa ungar och en fantastisk mamma till Malte som gjorde dagen underbar för alla inblandade, både barn oc vuxna som fick bevittna dessa små som exalterat sprang runt, i led, för att lösa alla ledtrådar. Mysiga ungar, Sara fick fotosug och önskade att det fanns en systemkamera nära till hands.
Nu änligen är Lena hemma, vi får en timme tillsammans sedan är helgen äver och jobbet börjar igen.

Däremellan han jag flytta allt i garaget för att få plats med två moppar och sälja en cykel men annars har faktiskt helgen varit lugnare än vanligt, det har sina rutiga och randiga men det känns bra i alla fall.

Nu är det dags för dumburken ett tag sedan nattinatt.

//PappaHjobo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar