måndag 3 december 2012

Advent

Då var det dags igen, advent är här. Som på kommando kom kylan, 13 grader minus i morse. jg har faktiskt bytt däck till dubbat på bägge bilarna och kopplat in motorvärmare, hur många gubbpoäng är det egentligen?

Jag som inte gillar vinter är löjligt förtjust i Jul, en motsägelse kanske men fru och barn får kämpa för att jag inte ska tända julljus i fönstren redan efter sommarsemestern. Varför ha mörker så många månader om vi inte gör något mysigt av det? Nä på med ljusen, små gnistrande tindrande ljus, det är mysfaktor det.

I takt med att mörkret kommit har jag inte riktigt orkat hålla igång som jag gjorde i sommras, lite sliten av ljusbristen och annat har väl gjort att det inte riktigt gått som jag vill med fysiken. Det startade med att jag slutade snusa, jag gick upp tio kilo och jag lovar att den enda ändringen var just snuset. Inte kul! Jag trodde väl att det rättar väl till sig och ett kort tag såg det ut att vända, men icke. Nu har det till och med dragit iväg några kilo till och nu får det väl vara bra snart? Jag har kommit fram till att det är dags för en personlig utmaning!
100 dagar med striktare diet
100 dagar träning
100 dagar utan alkohol


Alla får vara med, gärna på hela utmaningen men välj själva. Kanske är det så att bara hålla en striktare diet i 100 dagar räcker som utmaning? Välkommen du med. http://100dagar.tjohej.se  http://100dagar.forum24.se är adressen. Vill du vara med? Skicka mig ett mail på karlstad @ hotmail.se (skriv ihop, jag vill bara slippa alla robotar som söker mailadresser) eller gå dit och anmäl dig.

Reglerna är att man ska göra sitt bästa!

Jag tänket att kanske skulle man ta sina mått, skriva sitt mål och sina farhågor innan vi kör igång. Jag hade tänkt köra igång den 21 december, det är vintersolståndet och visar att hoppet finns att värmen kommer åter. 100 dagar från 21 december ger oss 2013-03-30, samma datum som vi går över till sommartid igen :)

Hur passande är inte det?

Vad sägs om att ta tag i det i tid för en gångs skull? Jag kör och jag välkomnar er att hänga med.
Kanske kan vi bli ett gäng som kan fira detta lagom tills sommaren är här? Det är en rolig ide, hoppas du vill vara med...

Advent var det ja, dags att invänta Jul. men fram tills dess, nu är det tillåtet att mysa med ljus, pepparkaksdeg och glögg. God första adventsvecka på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar