lördag 13 juli 2013

Även sommar startar när man minst anar det

Har varit "ledig" en vecka nu, dvs jag har gjort det jag har lagt på att göra listan under vintern.

Började med att sätta drag på Volvon, det gick galant i Bengts garage. Besiktigade den dagen efter via drop in, tog ca 15 minuter från det att jag kom fram. Tog genast itu med vagnen vi köpte av Hoke, den fick ny el och målades, bromsen fullagades och skule nog klara en besiktning om man hade lite tur, vi kör och hoppas på tur utan besiktning.

Direkt på sommarens huvudnummer, Saras tak. det visar sig vara dålig konstruktion och med en silikonsarg fixades även detta, tog en dag ungefär.

Nu har vi hyrt husvagn, fixat alla kläder som sak till för att jag ska köra MC medans resten av familjen åker bil, det är ju så att vi har för liten bil just nu då Peugeoten är obesiktigad.

Garaget är någorlunda iordning efter att vi fått vagnen iordning och kunnat köra till tippen.

Träningen är igång, ny utmaning i full galopp och två veckor till kör vi.

Sommaren har under den  här tiden smygit igång, jag känner först nu att jag börjar komma i semester stämning. Jag tycker det ska bli roligt att komma iväg med vagnen och ungarna.

Det blir nog bra det här.

Börjar känna mig stark *på riktigt* ...

Målet för året är att komma igång med funktionell träning, jag är på god väg :)

Dagens pass:
100 armhävningar.



 100 "jorden runt, 24 KG KB:

100 hjobocrunches med 16 kg KB:
 
 100 höga dubbelhandsswing med 24 kg KB:
 100 turkiska crunches med 16 kg KB
Tungt pass, ca 45 minuter långt. Imorgon är det 55 minuter spinning kl 09.00 och KB kl 12 på Färjestad. Gammal man gör så gott han kan :D

Ha det gott.

Hjobo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar