tisdag 16 juli 2013

Dag 2 Jönköping

Vi körde ca 26 mil första dagen och hamnade i Jönköping. Rosenlunds camping är inte den finaste men vi stannar för vi vill till Gränna, det börjar bli tradition.

Efter att ha visat hur ovana vi är genom att stråla med spisen länge och väl fick vi fart på den och med alla lågor på fick vi fart på storpack köttfärs så vi kunde göra tacos. Gött.


Länge var alla uppe men det är semester och vi har inte så strikta regler just nu.


Till och med min mc får bo inomhus, i tältet som vi köpt på biltema. Det är verkligen skönt att ha förtältet.


Självklart har jag och Lena glömt något, det hör ju till, i detta fall var det täcke och kuddar. Vi improviserar med husvagnens kuddar och handdukar, det funkar ganska bra men tisdagen blir IKEA dags för att köpa billigt och bra nya sängattiraljer.

Klockan sju vaknar jag, efter att Simpsons fått sitt och jag inte förfina kaffe för det låter som att bo i en tamburin tycker Lena så tar jag väl tag i lite träning istället.


Skönt att va ganska ensam uppe, de som ser mig undrar lite vad jag gör och de jag förklarar för undrar nog varför jag håller på med det.


Jonatan vaknar lite senare oh tränar med stora kulan han med, imponerande nog kör han med min bumling och alla ungar i området har nu fått en ny superhjälte och det tjatades ganska mycket på att Jonatan och jag skulle "träna" dem.

Efter IKEA och är det dags att åka till Gränna, kolhydraternas mecka. Lena kör bilen och jag och åker mc. Jag håller starkt motstånd när alla köper mumsiga grisar men jag får i alla fall tag på en skön cornetto, enigma, mums för pappa.


Vi drar in till A6 för att handla lite grillmat till ikväll. Barnen tar det lugnt, utom Samuel som studsar runt.


Tillbaka igen så får Samuel till slut kompisar, bra för honom. Och även om de inte kan varandras språk funkar det ganska bra.

Jag och Lena planerar morgondagen, solen går sakta nedschakta vi sitter utanför vagnen och tittar på cirkusen som vår ensamstående granntjej, med sju barn från 17 år ner till 10 månader, kallar för semester. Vi bestämmer oss att dra mot Öland, ser ut att bli bra väder där.
Nu har vi ätit, sitter och lugnar ner oss för att snart bädda vår vagn för natten. Hittills har vi börjat finna våra luffarben, det blir lättare tror jag.

Har suttit och tittat en del på grantjejen, hon har bett om ursäkt tusen gånger för sina sju ungar och lillan som väsnas. Det är nyfikna och pillar på allt men de är inte dem jag har stört mig på, de som stör mig är de på andra sidan, vet inte men jag tror de är svenskar, de har bråkat och slagits så man undrar vad som kommer hända och inte en uns av att visa hänsyn till oss runt omkring.

Romerna runt om oss har inte varit annat många och trevliga.

Nu drar vi vidare.

- Hjobo online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar