torsdag 5 juni 2014

Pappaledig

Sedan smulan kom har jag varit pappa"ledig" på halvtid.

Varför kallas det pappaledig?

Att kalka det ledig är en grov förolämpning till mammor och pappor som är hemma med sina små. De dom kämpar med att se till att allt fungerar, maten lagas, barnet får uppmärksamhet, vilket de vill ha konstant, och gör allt markarbete hemma. Det borde vara välbetalt och kalkas hemma med framtiden.

Sjuk har jag varit, och är, men jag jobbar ned det. Yoga mot migrän, floating mot stress och träning mot resten och för resten.

Sommar kommer, jag väger lite mycket nu men skyller på mediciner, inte hela sanningen antagligen, men det tar vi tag i nu.

Nya husvagnen är Samarkand och visste finns det värre saker i livet än det jag jobbar med, det är i alla fall jobbigt och tufft.

Nya tider närmar sig.

Jag ska bli frisk och stark, sen är det dags att ta nya tag och göra om saker i livet. 

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar