söndag 9 februari 2014

Utmaningen

Julen kom i år med, det gjorde utmaningen med. 100 dagar för ett bättre liv :)
Redan efter några dagar börjar det kännas bra men utmaningen, den innebar 100 dagar utan alkohol, med motion varje dag samt strikt diet.
Som om inte det skulle räcka så sattes vi som familjehem för en liten tjej, Hon var 6 timmar när vi fick henne. Lilla Cassandra. Hur mysigt som helst.
Till och med katterna gillade att vi fick en liten, det innebar ju att de fick massor av nya leksaker att hålla på med. Som den här fina sovplatsen :)
Själva träningen är inte svårt att få till, inte för mig. Det är ett val jag gjort, jag lever så, med mycket träning hela tiden. Ser det inte som att jag åker och tränar, det är inte ett avbrott från livet det är en del av.
Det jag nu satsar på är det interna. Inte andliga, det är inte det jag menar, mer åt det mänskliga... lite svårt att förklara.

Jag har i alla fall lyckats få lite migrän elände verkar det som, ska börja med yoga, har fått tabletter och förhoppningsvis ska jag kunna kämpa igenom detta med.

På jobbet verkar det som jag får avlastning och ett nytt huvudområde att fokusera på, det ser jag fram emot.

Bara sommaren kan komma och banken inte är för besvärliga kanske vi bor på stranden en del i år :)


- Hjobo online

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar