onsdag 20 februari 2013

Karaktär

Det är lite intressant ibland att se hur man reagerar i olika situationer. Jag gick in på Lidl och tittade på lite saker, brukar göra det om jag får någon minut "över" dessutom behövde jag frukost till jobbet, ja och grädde förstås, det går ju åt i rasande takt. När jag tittat ett litet tag inser jag att det inte finns något intressant och tar det jag ska ha, gå mot utgången men inser helt plötsligt att kroppen går bort mot godishyllan.

Jag älskar lakrits, särskilt sådan som saluförs på Lidl faktiskt, och jag hör min hjärna säga att en liten en kan man ju köpa, det är ingen som ser och då har det inte hänt... Så gott såg det ut, jag höll i påsen och riktigt kände hur det skulle kännas att bita i de goda svarta söta munsbitarna....

Men som av gammal vana tittade jag på hur mycket kolisar de innehöll, uj, det är bättre med choklad. Lidl har riktigt god 70%ig choklad som jag verkligen gillar, om jag tar en sådan så är jag så duktig att det knappast räknas, eller hur?



Kolla va goda dom ser ut... Men nu har den där sidan som startar saker som utmaningen 100dagar, mustaschkampen och sådant vaknat till och upptäckt vad min hjärna håller på med. Den rycker nu ut och stoppar alla känslor om hur gott det skulle vara och berättar hur knäpp jag är om jag nu stått ut 60+ dagar och helt plötsligt ska fuska, även om bara jag ser.

Men är inte det den enda som det är viktigt att inte fuska för?

Visst ska man inte fuska över huvud taget men om man försöker fuska för sig själv, vem ska då lita på en och vad ska man då vara stolt över?

Nu med repat mod och med en karaktär på vakt mot frestelser ger jag mig av mot kassan, detta är vad jag handlade till slut. Ganska nöjd faktiskt, min chef tycker jag är lite knasig, det gör de flesta som ser mig och följer min framfart, visst säger de flesta att man är duktig men jag tror ändå dom tänker som någon sa en gång, ska du inte ge dig snart?


Frukosten på jobbet är nu mitt godis, jag ser fram emot den varje dag. Rysk yoghurt, 4%kolisar och 17%fett, solroskärnor (nu utbytta mot pumpakärnor som har mindre kolisar) lite blandade bär. Kanske inte en strikt lchf men helt godkänd av mig och min mage som klagar direkt som jag får för mycket kolhydrater. Det är faktiskt mest därför jag äter lchf, jag verkar inte tåla kolhydrater så bra.



Nu har jag testats karaktären, inser att jag har en hjärna som inte alltid samarbetar med mig men karaktär det har jag och den hjälper mig när det är tufft.


Nu ska jag natta liten, sedan vila innan morgondagens utmaningar.


 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar