fredag 8 februari 2013

50 dagar!

Nu har vi gjort hälften!

Utmaningen 100 dagar är halvvägs avklarad. (http://100dagar.tjohej.se)

Vilken prestation. Nu har vi bara spurten kvar. Inte bara det att vi nu börjar räkna ner och det är färre dagar kvar av utmaningen än vi har gjort, det är dags att börja titta fram emot sommaren som kommer mot oss snabbt nu.


Det kan kännas svårt att förstå när snön ligger tyngre än på länge men jag kan meddela er att snödropparna blommar hemma hos mig på "öa", det är tidigt men det är ett bevis på att vi nu går mot varmare tider.

BARA 50 dagar kvar. Vad vill du göra av dem?

Hur mycket eller lite som än hänt i din utmaning hittills så kan du nu verkligen sätta fart. Kanske dags att trycka på lite mer nu? Du ser ju snart mållinjen.
De gånger jag åkt Vasaloppet (det har jag gjort för många gånger) så har det alltid varit fram till Evertsberg (som är halvvägs) har det varit så långt att jag inte riktigt tagit in loppet utan bara kört på med ren inställning och vilja. Efter Evertsberg är det cirka 7 km utförsbacke där jag brukar passa på att vila och låta backarna göra sitt, då går det upp för mig, jag har klarat hälften, den jobbiga biten. Att starta klockan mitt i natten med miljoner människor och kallt i fantomendräkt är inte  helt psykologiskt enkelt för mig som inte gillar mornar och inte vinter heller kan jag berätta.
Det är som när vi startade vår utmaning, precis innan Jul, mitt i vintern på vintersolståndets dag, precis då alla börjar smälla i sig godis och glögg startar vi vårt nya liv. Ren inställning och vilja drev på, lite inspiration med att flera andra galningar gör likadant men mest en helt personlig viljeansträngning som oavsett vad andra säger så önskar dom att de hade den viljan. Nu har vi kommit till vårat Evertsberg, nu är det dags att låta det sjunka in över helgen, vila lite i backen ner mot Vasslan där spåret passerar under bilvägen för att snart börja stigningen i Lundbäcksbackarna mot Oxberg. Här är det många som börjar bli rejält trötta. Det är våran måndag, träningen börjar igen och nu sätter vi fart ordentligt.

Då är det dags att bita ihop igen. nu går vi mot målet, vi går mot sommar, vi har gjort det värsta.

Får jag höra nu, är ni med? Är ni på gång? Morra lite och känn att nu vänder vi hemåt ... halva sträckan gjord, ingen ide att vända om.

Får jag se fighting face på nu då, här är mitt...

Nu KÖR vi !!!

PS: läs på Wiccis blogg om 100 dagar...
http://www.blogkeen.com/view_blog.aspx?id=51216096&blog=268552

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar