torsdag 15 september 2011

Buss i Bryssel och Kortrjik


Frukost
Jag har varit i många länder men sällan någonstans har jag sett sådan anarki som i Bryssels trafik. Ingen verkar bry sig om regler eller sin egen säkerhet. Kastar sig glatt ut framför spårvagnar och bussar över höga kanter som oljetrågen glatt smäller i. Att köra bil verkar livsfarligt, kan inte ens ana vad för mediciner man måste ta för att köra buss här...

Traffik i Bryssel
Knappt hade jag sagt det så small det, en sharan försökte smita på insidan av bussen när vi svängde, mitt i ett vägbygge med polis som dirigerade trafiken. Det lustiga är att alla verkar förvånade att det hände.


Små bilar ska inte försöka tränga sig...
Det var "kul", en timme senare så åker mi igen, får se om vi inte kan klippa en motorcykel med så kan vi åka hem sen.

Låt i öronen under resan.

Nu är vi på sightseeing och ska besöka ett län ganska likt värmland. Vi får se vad som händer när vi kommer dit.

Sightseeing
Vi kom fram lyckligt och fick lämna resegarderoben. Information på holländska delades ut, visst kan väl alla det? Föreläsningarna hölls även det på inhemska, som tur var fick vi hörlurar med översättare i, första gången för mig och jag tyckte det var ganska svårt att se en äldre man och höra en yngre kvinna...

Allo allo staden kortrjik. Här kommer den gamla humor serien allo allo emliga armen ifrån. Vi gick förbi krogen som Albert drev sin underjordiska rörelse från.

Lång dag med ganska skumma föredrag, inte alls som igår då man satt och sög i sig. Mest var det skryt av och för politiker idag.

Inlaggd engelska

Va duktiga vi är...

Den har syrran gjort :)
Har haft en bra dag i alla fall, trevliga kollegor och kul ställen gör det lättare att leva. Nu längtar jag hem till fru å barn. Födelsedag ski firas hemma.

Äntligen på väg hemmåt
Klockan 23.55 beräknas vi landa i karlstad. Lång dag, upp 0600 och säng efter 24


Titta en smurf
Äntligen i luften, 20.47 är klockan. Nu är det adjö till Bryssel, undrar om jag någonsin kommer tillbaka?

Ännu en dag på jobbet på väg mot sitt slut. Vi får se vad morgondagen ger.

Mer musik på resan.

Nu är vi i Danmark, klockan är 22.16 och det börjar kännas i ögonen att man varit vaken hela dagen från 06.00.

Vi lämnar Bryssel
Sov dåligt inatt, gör nästan alltid det när jag ska resa iväg, oroligt vaknande massor av gånger gör att sömnen blir dålig.

Landningen var lite läskig för vi hade stark sidvind in mot flygplatsen. Hoppas det går smidigt hem så jag kan komma isäng snabbt.

Sista inlägget. Kl 00.40 i Karlstad och snart hemma. Lenis fixar sesam bröd och te, underbart.

Hjobo trött


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar