torsdag 29 september 2011

Kompetens är önskvärt men inget krav

Jag blir så trött på vissa utövare av det nobla yrket lapplisa. Jag tuggade i mej att jag fick böter utanför SATS då lappeländet ramlat ned och låg upponer vilket gör det svårt att se den men igår på billigaste parkeringen, där jag alltid betalar, fick jag bot för att den skelögde slapptasken inte "såg" min lapp! Den låg hur tydligt dom helst, jag har inte flyttat den tog bara en bild !!!

Ja, det är den som ligger längst fram.

Hur gör dom på Securitas när dom väljer ut sina medarbetare? Får dom ett prov och dom som får alla fel inklusive sitt namn felstavat anställs för att åka runt och terrorisera parkerande arbetare?

Jag tycker det är ok att bötfälla de som står fel och i vissa fall tycker jag dom kan frakta bort bilen för de som står uppenbart allmänfarligt men att åka ut till parkeringen bortanför gamla kåren och leta upp bilar där samt att när dom ändå masat sina slöa hjärnor ända dit inte ha energi att faktiskt titta ordentligt om det möjligen ligger en parkeringsbiljett är rent av idiotiskt. Det är inte konstigt att denna arbetsgrupp har så dåligt rykte och att alla hatar dem.

Men jag säger som kungen, nu vänder vi blad.

När jag kom ut från kontoret för att knata iväg på möte kändes det som om jag kom ut i fel årstid. Mer än 20 grader och solsken, folk gick omkring i t-shirt och linne. Det solbadades till och med. Kändes lite knasigt att gå i tung höstjacka men det var skönt.
Nu ska vi snart dra till Stockholm, jag och chefen. Ikväll ska vi besöka whiskeymässan, det är inte i jobbet utan helt privat men det kan vara intressant ändå kanske ;)

Var lunchar jag idag? Den här är enkel :)
- Parking Hjobo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar