måndag 19 september 2011

Måndag

(07.20)
Idag är det 50 år sedan Dag Hammarskjöld dog, mördad eller inte. Sommaren verkar nu helt slut och hösten har tagit över. Jag ska röntga nacken igen och magen har blivit strulig (det sista är mitt eget fel). Inte verkar förutsättningarna lysande för den här dagen inte.

Men nu kör vi igång i alla fall.

(10.12)
Magen roar sig kungligt, jag fuskade igår med lite lakrits, det gör jag inte om på ett tag känner jag.

Snart dags för en av mina favorit sysselsättningar, besöka sjukhuset. Mysigt :(
Jag hoppas jag får lite hjälp för nu är nackeländet inte bra, har onte nästan hela tiden och har lite svårt att koncentrera mig på det jag borde göra, måste upp och röra på mig hela tiden.
Vår gamla butik Pappersarken :)
Jag har lite dåligt samvete att jag inte var tillräckligt entusiastisk igår när Lena meddelade stolt att hon blivit utsedd som DT för ett scrappföretag, jag var fullt upptagen med att vara irriterad över en dator med nätverk som inte ville sammarbeta. Jag är i alla fall glad och stolt över henne, inte bara för DT utan i allmänhet, jag visade det nog inte så mycket just då bara... Hejja :D Grattis :D

Nu sitter jag och planerar hösten, det blir mycket jobb men även en del små ljusglimtar som Whiskeymässa i stockholm och Kommits/Sambruk i Göteborg.

Funderar lite hur jag ska lägga upp arbetet. Idag har jag i alla fall fått en liten seger då vi lyckats få till en gemensam utbildning för kommunerna ang IPv6. Det är kanske inte en kioskvältare men det kommer mer senare, det tror jag fortfarande starkt på.
Gemensamma e-tjänster är väl det som kommer att faktiskt påverka vårat län en del, dessutom bredbandsplanerna som vi har tillsammans med Region Värmland. Ja jag vet att jag inte ska prata jobb här men lite måste man ju.

Min dotter har gjort ett kort som jag fick på min födelsedag :)
Hur ska vi göra för att få dom där eländena att stanna på träden? Kan vi måla dem med grön färg och limma fast dem? det måste gå att få EU pengar för det.
Enda fördelen är när solen skiner, vilket är för sällan, och värmen gör att man inte behöver borra ner huvudet i kragen, då kan det ibland vara bildskönt, men faktiskt skulle det vara bättre med 25 grader varmt.
Så avslutar vi dagen med 75 minuter spinning, ul med full sal, synd att flera medlemmar inte kunde åka med. Men det kommer fler tillfällen så nog ska vi fixa det :)

- Posted by Hjobo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar